Uppleva och göra

Lyssna

Natur 

Det finns mycket att hitta
på i Tomelilla, både för
barn och vuxna. 

Om du gillar att promenera så 
finns det till exempel väldigt
fin natur i kommunen.

Kultur

I Tomelilla kan du bland annat
gå på konstutställningar, föreläsningar,
teater och annat kul.

Om du gillar att läsa och vill
låna en bok, så finns det
bibliotek i Onslunda,
Smedstorp och Brösarp.

På Kulturhuset i Tomelilla
finns Turistbyrån.
Här kan du få information
när du är på besök eller på
semester på Österlen.

Fritidsgården Soffta

Fritidsgården Soffta är ett ställe
där ungdomar kan umgås tillsammans.
Det går bra att bara komma hit
och snacka och titta på film.

Du kan även spela biljard, 
tv-spel, schack eller pingis.
Fritidsgården anordnar även
till exempel konserter,
diskussionsgrupper och temakvällar.

Bad och simskola

I februari år 2016 öppnas
nöjesbadet Österlenbadet.
På somrarna håller även
friluftsbaden öppna. Dessa är:

  • Välabadet
  • Eljarödsbadet
  • Spjutstorpsbadet
  • Smedstorpsbadet

På somrarna har
friluftsbaden simskola.
Simskolan är till först och
främst för 6- och 7-åringar.