Krångelportalen

Tycker du att det är onödigt krångligt att ha kontakt med Tomelilla kommun? Då kan du använda Krångelportalen. Genom den vill vi minska krångel som drabbar invånare och företag i kommunen.

Det ska inte vara krångligt att ha kontakt med Tomelilla kommun. Vi vill få reda på vad du upplever som krångligt för att vi ska kunna förbättra och utveckla vår service. För oss som arbetar i kommunen kan många saker vara självklara, och det finns risk att vi blir lite hemmablinda. Därför uppskattar vi om du tipsar oss om det som uppfattas krångligt för dig eller ditt företag.

Hur vet jag vad jag kan anmäla i Krångelportalen?

  • Ja, du kan anmäla det om det är onödigt besvärligt, krångligt eller svårt och om Tomelilla kommun ansvarar för det som är krångligt.
  • Nej, du ska inte anmäla det i Krångelportalen om det är något som är trasigt eller inte fungerar. Då ska du istället Felanmäla.
  • Nej, du ska inte anmäla i Krångelportalen om du är missnöjd med ett beslut. Då ska du istället göra ett Överklagande.
  • Nej, du ska inte anmäla i Krångelportalen om du har en allmän synpunkt eller klagomål. Då ska du istället lämna in på Synpunkter och klagomål.

Du anmäler ditt krångel i e-tjänsten nedan. Du kan också ringa Tomelilla Direkt på 0417-180 00 eller mejla på info@remove-this.tomelilla.remove-this.se och anmäla ditt krångel. Eller skicka ett vanligt brev till oss på adress Tomelilla kommun, Gustafs Torg 16, 273 80 Tomelilla. Märk ditt brev eller mejl med ”Krångelportalen”. Kom ihåg att ange ditt namn, telefonnummer och e-postadress så att vi kan kontakta dig med eventuella frågor under handläggningen. Anonyma anmälningar kommer inte att hanteras.

Här kan du följa de krångelanmälningar som kommit in.

Senast uppdaterad: 2020-06-23